si le-au facut singuri..... UNICA lor REGULA este al saptelea simt, inima si sufletul lor... Acestia sunt in fapt adevaratii fotografi, care executa ceeia ce simt.... si tot acestia sunt cei mai criticati, sunt atacati mai bine spus in tot ceeia ce fac, de critica sau si mai bine spus , de COLEGII DE BREASLA.... Acum trecem la celelalte regule... le scriem, le citim, dar mai bine e sa facem ce ne indeamna inima....
16. Manifestul artistic
Manifestul artistic este o declaratie despre telurile dvs. artistice si despre viziunea personala. Acesta poate include conceptiile dvs. despre fotografie. Manifestul artistic nu este o demonstratie despre cum faceti dvs. ceea ce faceti si nici o lista a echipamentului fotografic pe care il aveti in posesie.
Manifestul artistic este o declaratie despre telurile dvs. artistice si despre viziunea personala. Acesta poate include conceptiile dvs. despre fotografie. Manifestul artistic nu este o demonstratie despre cum faceti dvs. ceea ce faceti si nici o lista a echipamentului fotografic pe care il aveti in posesie.
Viata si opera dvs. sunt interconectate. Viata dvs. influenteaza opera dvs. iar opera isi pune amprenta asupra vietii personale. De aceea, povestea vietii dvs. conteaza. Manifestul dvs. artistic poate include unele aspecte din povestea dvs. de viata si poate explica ce v-a atras catre fotografie si nu spre alte medii artistice sau ce v-a atras spre anumite subiecte, si nu spre altele.
Un manifest artistic este un document important, deoarece el arata cine sunteti, care este educatia si experienta dvs, cum va pozitionati comparativ cu alti artisti si care este viziunea dvs. artistica. Acesta legitimeaza munca dvs., viziunea si telul.
17. Incercati sa abordati proiecte
Un proiect este un grup de fotografii care abordeaza o tema specifica. Un proiect spune mai multe despre un fotograf decat o singura imagine. Un proiect spune mai multe despre abilitatile creatorului decat o singura fotografie, deoarece arata calitatile sale dobandite si insusite, si nu doar o singura imagine, care poate fi si rodul intamplarii. O singura imagine poate fi interpretata, de "carcotasi" ca un "accident", in schimb, un portofoliu demonstreaza capacitatea autorului de a realiza constant imagini de buna calitate.
Un proiect este un grup de fotografii care abordeaza o tema specifica. Un proiect spune mai multe despre un fotograf decat o singura imagine. Un proiect spune mai multe despre abilitatile creatorului decat o singura fotografie, deoarece arata calitatile sale dobandite si insusite, si nu doar o singura imagine, care poate fi si rodul intamplarii. O singura imagine poate fi interpretata, de "carcotasi" ca un "accident", in schimb, un portofoliu demonstreaza capacitatea autorului de a realiza constant imagini de buna calitate.
18. Un proiect valid nu este "orice imi atrage atentia"
Cu totii lucram la acest proiect: "orice imi atrage atentia". Eu am inceput sa lucrez la acest "proiect" din prima zi cand mi-am cumparat prima mea camera foto si am inceput sa declansez in stanga si-n dreapta. Am avut insa noroc de mari profesori, care m-au oprit la timp! Acestia mi-au spus ca nu e nimic original in acest "proiect" si ca este cel mai frecvent "abordat" de toti incepatorii.
Cu totii lucram la acest proiect: "orice imi atrage atentia". Eu am inceput sa lucrez la acest "proiect" din prima zi cand mi-am cumparat prima mea camera foto si am inceput sa declansez in stanga si-n dreapta. Am avut insa noroc de mari profesori, care m-au oprit la timp! Acestia mi-au spus ca nu e nimic original in acest "proiect" si ca este cel mai frecvent "abordat" de toti incepatorii.
Pentru a fi original, un proiect trebuie sa aiba o tema specifica. Tema poate fi o locatie (de exemplu White Sands), un concept (de exemplu salbaticie), o tehnica (de exemplu armonia culorilor), un subiect (de exemplu migratia unor specii de pasari), etc. La aceasta lista dvs. puteti adauga nenumrate teme.
Orice artist a inceput un proiect, dar putini le-au dus la bun sfarsit. De aceea, un proiect trebuie sa aiba scopuri si termene de realizare rezonabile, deoarece, fara acestea, nu se poate face nimic.
19. Invatati cum sa descoperiti cele mai bune lucrari ale dvs.
A gasi care sunt cele mai bune dvs. lucrari este raspunderea dvs., nu ale publicului dvs. Pentru a le descoperi, acordati-le note si procedati la o eliminare treptata. Eliminati, mai intati, imaginile care sunt inacceptabile din punct de vedere tehnic. Eliminati apoi imaginile redundante. Apoi alegeti cea mai puternica imagine pentru fiecare locatie sau pentru fiecare subiect. In al patrulea rand, editati imaginile ramase pentru a ajunge la aceeasi calitate, la o tehnica unitara. Editarea se poate dovedi deseori nemiloasa!
A gasi care sunt cele mai bune dvs. lucrari este raspunderea dvs., nu ale publicului dvs. Pentru a le descoperi, acordati-le note si procedati la o eliminare treptata. Eliminati, mai intati, imaginile care sunt inacceptabile din punct de vedere tehnic. Eliminati apoi imaginile redundante. Apoi alegeti cea mai puternica imagine pentru fiecare locatie sau pentru fiecare subiect. In al patrulea rand, editati imaginile ramase pentru a ajunge la aceeasi calitate, la o tehnica unitara. Editarea se poate dovedi deseori nemiloasa!
20. Acordati atentie comentariilor utile
Comentariile publicului dvs. sunt utilie in masura in care comentatorii au educatia si capacitatea de a face si ei ce faceti dvs. Mama, tatal, fratele, copii, rudele, colegii de serviciu, etc., pot face comentarii apreciative, dar, in masura in care acestia nu sunt artisti sau profesori de fotografie, comentariile lor sunt nule din punct de vedere fotografic. Astfel, daca doriti comentarii competente, vreti sa evitati maguliri inutile si sa castigati timp, cereti sfaturi de la artisti care au ajuns deja acolo unde dvs. doriti sa ajungeti din punct de vedere artistic si care fotografiaza si care, eventual sustin seminarii.
Comentariile publicului dvs. sunt utilie in masura in care comentatorii au educatia si capacitatea de a face si ei ce faceti dvs. Mama, tatal, fratele, copii, rudele, colegii de serviciu, etc., pot face comentarii apreciative, dar, in masura in care acestia nu sunt artisti sau profesori de fotografie, comentariile lor sunt nule din punct de vedere fotografic. Astfel, daca doriti comentarii competente, vreti sa evitati maguliri inutile si sa castigati timp, cereti sfaturi de la artisti care au ajuns deja acolo unde dvs. doriti sa ajungeti din punct de vedere artistic si care fotografiaza si care, eventual sustin seminarii.
21. Tracul creativ
Una dintre cele mai mari piedici in drumul dvs. artistic este tracul creativ. Imbratisind uneori aspectul fricii fata de critica (negativa), tracul creativ va retine sa realizati lucrari care sunt diferite, unice in felul lor. Artistii care sufera de trac nu indraznesc sa creeze lucrari originale, de teama de a fi marginalizati sau criticati incorect.
Una dintre cele mai mari piedici in drumul dvs. artistic este tracul creativ. Imbratisind uneori aspectul fricii fata de critica (negativa), tracul creativ va retine sa realizati lucrari care sunt diferite, unice in felul lor. Artistii care sufera de trac nu indraznesc sa creeze lucrari originale, de teama de a fi marginalizati sau criticati incorect.
In realitate, asa ceva nu se intampla. Daca cuiva nu-i plac lucrarile dvs., acela, pur si simplu nu le va acorda atentie. Daca altcuiva ii vor place, acesta le va comenta admirativ. In practica, aceasta a doua imprejurare apare mai des decat prima.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu