marți, 23 februarie 2016

Sa continuam cu instructia, dar inainte am sa va povestesc o intimplare..... si nu frumoasa....

                 Din  dorinta  de  a  privi  frumosul  , de  a  ma  auto depasi, m-am  inscris  pe  variate  situri  pentru  a  participa  la  concursuri  de  fotografie, si  am  avut  o  neplacuta  experenta....  Dar  nenorocul  a  facut  sa  gasesc  un   program  din  romania, cu  "artistii  nostri "  care  mai  de  care  "artist"...La  astfel  de  concursuri, se participa  la  variate  teme  de  fotografie  si  grafica.... Nici  nu  m-am  inscris  bine  si  exact  2  zile  dupa, ma trezesc  cu  o  specie  de  critica  , dar  era  mai  mult  un  "misto" romanesc  fata  de  cei  incepatori sau  fata  de  cei  noi  inscrisi... Nu  vreau  sa  d-au  nume, doar  exact  cum  spuneam  si  in  alta  publicare, sunt  cei  care  in  momentul  cind  gasesc  o  victima  ,sar  cu  toata  forta  asupra.... Eu  sunt  deacord , ca  critica  trebuie  acceptata.... cind  este  critica  educativa.... dar  cind  este  CRITICA  DISTRUCTIVA, nu  stii ce  sa  faci....cum  sa  raspunzi , si  mai  ales  cum  sa  te  aperi  cind  esti  ATACAT.... In  continuare  am  sa  va  scriu  exact  critica , care  mi-a  fost  atribuita....." La imaginea pe care ai postat-o ieri si ca raspuns la comentarile tale care au fost in ton cu imaginea, ti-am scris un raspun, dar chiar inainte sa il postez, ai sters imaginea, iar comentariul meu nu a mai aparut. Am crezut ca ti-ai dat seama de unele lucruri, dar se pare ca nu este asa. Ai repostat imaginea alfel incadrata, dar rezultatul este acelas.
Asta am scri ieri:
" Haideti sa spunem lucrurilor pe nume. Imaginea de fata, compozitional e dezastru, cromatic e groaznica, obiectele fotografiate nu au valoare estetica, lumina e proasta, incadrarea e aiurea, imaginea nu transmite nimic, nu are atmosfera, nu are nimic. Pardon, totusi are ceva: ARE SCLIPICI ! E ca un martisor din ala chinezesc, din plastic care se vinde pe tarabe, doua bucati la un leu. Pe scurt, imaginea este un kitsch "
Comentariul este valabil si pt. cealalta imagine: "O seara de neuitat"
Poate ca admin-ul nu ar trebui sa mai permita postarea "manelelor vizuale".          "                     Aceasta  se chiama  critica  Constructiva ? O  alta  problema  in  schimb, mi-a  dat  de  gindit  .... Am  descoperit  ca  acel  personaj  care  se  autointituleaza  ARTIST  , are citeva  profile  false, de  pe  care  te  apostrofeaza  , in  asa  fel  incit  toata  lumea  sa  creada  ca  ceia  ce  a  remarcat  el  este  just.... Acel  siteu  , este  categorisit  ca  si  , "foarte  serios", daca  v-a  fi  nevoie  voi  face  si  nume  , dar  pentru  moment  nu....  Deci  pentru  a  cistiga  concursurile  , folosesc  tactica  profilelor  false  ,dandu-le posibilitatea  de  a  participa  cu  fotografii mai  multe....  C-am  asa  stau  problemele  pe  la  siteuri-le  "serioase "   de  fotografie  di  romania  .....Recomand  mai  multa  atentie , cind  va  inscrieti la  asa  ceva.... Ce  e  ciudat , este ca  raspunsul  meu  a  fost  cuminte  si  nu  violent.... Un  alt  lucru ,care  se  face  pe  acel  program  de  concursuri  fotografie, este  ca  se  copie  fotografiile  de  pe  internet , dupa   ce  se  publica  fotografia  pe  hirtie, si  apoi  o  fotografiaza , cu  aparatele  lor ultra  sofisticate.... Si  eu, ma  tot  gindesc  si  nu  inteleg , ce  satisfactie  are  acel  "artist "cineva , daca  cistiga  un  concurs  inselind persoanele  de  buna  credinta...  Am  relatat  pe  scurt, poate  am  sa  va mai  povestesc  cu  alta  ocazie, acum  sa  trecem  la  problemele  noastre....
15. Dobandirea unui stil personal este singura cale prin care cream opere unice
In arta, stilul personal reprezina modalitatea personala, unica, prin care exprimam emotiile noastre, ca raspuns la un subiect sau la o tema. Daca fotografia dvs. asupra unui subiect seamana cu cele realizate de alti fotografi, inseamna ca stilul pe care-l folositi nu este personal.
Un stil personal este dobandit prin abordarea artistica, intr-o maniera proprie, a unora dintre elementele discutate anterior. Concentrarea exclusiva pe aspectele tehnice nu este suficienta pentru a construi un stil personal. In cel mai bun caz, veti fi cunoscut ca un bun tehnician. Asa cum spunea Ansel Adams: "nimanui nu-i pasa de o fotografie clara a unui concept neclar."
Stilul personal inseamna alegeri personale. Poate fi tentant sa imbratisati imediat orice noutati, care apar aproape zilnic. De exemplu: watercolor, colaje, texturi, baryta, montaj in rame de aluminiu sau lemn; subiecte precum peisaj, viata salbatica, macro, proxifoto, arhitectura, portret, etc.; imprimarea in 12 formate, 12 culori de passpartu, etc. Toate acestea sunt "cool", si daca faceti asa, este impresionant! Dar, in afara de a va scurta viata prin suprasolicitare, va trebuie o suma importanta de bani pentru a le realiza, un carnet gros de inventar si o masina mare pentru a le transporta. Dar toate acestea nu definesc deloc stilul personal! Nu intereseaza pe nimeni ca ati folosit 30 straturi in Photoshop, ca ati utilizat pentru imprimare hartie Hahnemuhle sau ca ati lipit fotografia cu lipici 3M.
Picasso este cunoscut in principal ca pictor cubist. Cartier Bresson este renumit in special pentru fotografia de strada. In timp ce ambii au abordat si alte subiecte si alte teme, acestia, si altii ca ei, au petrecut majoritatea timpului concentrindu-se pe acel subiect si acel stil. Pe de alta parte, crearea de arta nu inseamna sa realizam nenumarate permutatii pe tema unui subiect, de exemplu formatul hartiei, tipul hartiei la imprimare, modificari ale prelucrarilor sau rama fotografiei. Creatia artistica este despre realizarea unei viziuni unice si, mai mult decat atat, personala. Desigur, explorarea diferitelor cai este utila, deoarece poate aduce inspiratie, specializare si poate simplifica procesul de realizare unui corpus de lucrari coerent.

Sa continuam sa invatam de la cei care stiu....

 In  arta  fotografica,  ca  si  in  medicina  mereu  va  fi  ceva  de  descoperit, mereu  vei  invata  ceva  de  la  cei  care  stiu.... mereu  trebuie  sa  fii pe  "faza"...Vei  vedea  ce  schimbare  vei  avea  dupa  ce  vei  citi  aceste  reguli principale.... si  iti  voi  arata  acest  lucru  in  interiorul  fotografiilor  mele...aceste  fotografii publicate  mai  jos, sunt  aduse  la  forma  pe  care  o  doream  ,   o  parte  din  aceleasi, fotografii  le-am  publicat  intr-o  alta  forma, la  publicatiile  dinainte  ... ACUM  SUNT  DE  NERECUNOSCUT....














 10. Comunicarea despre arta implica un vocabular specific ..... Toti  profesionistii folosesc  un  vocabular specific atunci cand comunica intre ei sau cu audienta lor. Fara acest vocabular nu s-ar putea comunica date si cunostinte despre arta. Din pacate, majoritatea fotografilor utilizeaza vocabularul comun si pe cel al tehnicii fotografice, ignorindu-l pe cel artistic, necesar in creatia artistica.
11. Creatia artistica utilizeaza concepte artistice
Aceasta inseamna ca trebuie sa invatam ce sunt aceste concepte, cum sa le utilizam si de ce sa le utilizam. Astfel de concepte sunt: metafore vizuale, paleta de culori, nuante, saturatie, luminozitate, miscare, compozitie, expunere, format, stil, culoare, armonie, coerenta, hiperbola, simbolism, exagerare, simplificare, spatiu negativ, minimalism, etc.
12. Creatia presupune invatarea regulilor inainte de incalcarea lor
Orice activitate implica invatarea unor reguli care ghideaza actiunile respective. Aceasta este valabil pentru inginerie, medicina, avocatura, etc, dar si pentru arta. Unii sunt tentati sa sustina ca, in special in arta, regulile le limiteaza creatia; acestia le ignora si "merg" pe drumul lor. Totusi exista posibilitatea ca "drumul personal" al aceluia sa fie deja descris intr-o regula, pe care calatorul nostru nu o stie inca. Invatind regulile, ucenicul va avansa mai repede si va realiza lucrari mai bune decat cei care nu le cunosc si, de multe ori, le redescopera.
Calea spre maiestrie implica modestie si acceptarea ideii ca invatarea regulilor specifice este o etapa importanta a educatiei. Prin practica si studiu temeinic, vom invata aceste reguli atat de aprofundat, incat sa le putem modifica, incalca sau vom putea sa introducem noi reguli, care sa se potriveasca cu nevoile noastre specifice si sa devenim mai creativi decat altii.
13. Studiul istoriei artei este important
Arta a aparut, acum mult timp, cand oamenii au incercat sa impartaseasca emotii cu semenii lor, folosind diferite mijloace de comunicatie. In timp, diferite generatii de artisti au elaborat ghiduri si concepte. Arta contemporana este cladita pe temelia construita de predecesori si mosteneste multe concepte de la acestia. Intelegerea acesei bogate zestre ne permite sa putem deosebi diferite curente artistice si carei miscari apartine un artist sau un altul. De asemenea, putem stabili care miscari artistice ne plac si ne atrag, la ce curent aderam, cum vom lucra sau ce fel de opere vom achizitiona.
14. Audienta cu gusturi similare
Realizam opere artistice pentru o audienta. Creatia artistica implica doi poli: autorul si audienta lui. Impartasirea lucrarilor catre un public cu gusturi similare reprezinta un aspect important al vietii artistice. Publicul nostru este acela care ne apreciaza lucrarile, nu in acela care le desconsidera. Este imperios necesar sa aflam cine sunt acestia care alcatuiesc publicul nostru, sa le castigam increderea si sa fim in contact cat mai des cu acest public. Pentru aceasta, trebuie sa le aratam cat mai des lucrarile noastre si sa acordam atentia cuvenita reactiilor lor.

"Fii tu insuti. Orice altceva este deja luat" Oscar Wilde

E necesar  sa  continuam  cu  sfaturile  pentru  a  deveni  un  fotograf,  eu  personal, incerc  sa  ma  dezvolt  in  aceasta  directie, a  invata  lucruri  noi  ,nu  e  tirziu  niciodata.... CONTINUAM........   6. Arta ne face sa simtim, nu doar ne arata ceva
Arta produce un raspuns emotional la un anumit subiect. Aceasta inseamna ca, inainte de a declansa camera foto, trebuie sa ne intrebam: "ce emotie ne trezeste un anumit cadru sau subiect?" Fotografia artistica nu este despre ceea ce vedem intr-o fotografie, este despre ce simtim cand ne uitam la acea fotografie. Nu este despre un inventar descriptiv, contabil, al elementelor din cadru, ci despre aspectele metaforice, hiperbolice, simbolice, estetice, etc. ale fotografiei. O fotografie artistica declanseaza o reactie in primul rand emotionala, decat una analitica sau tehnica.
Aceasta inseamna ca imaginea trebuie sa aiba si un nivel metaforic. O metafora este o figura de stil, folosita ca inlocuitor pentru altceva. Metafora poate fi exprimata prin orice mediu artistic, nu doar in literatura, dar si in arte vizuale, muzica, arhitectura, etc.
In fotografie, metafora este realizata utilizind elemente vizuale care sunt prezente si utilizate ca atare in fotografie, sau modificate, pentru a exprima metafore care se ridica deasupra elementelor contabilizate in imagine. De exemplu, daca intr-o fotografie sunt redati doi copaci, unul mai mic si mai tanar, si altul mai mare, deci mai batran, aceasta imagine poate servi pentru a arata contrastul dintre tinerete si batranete. In aceasta imagine copacii au un scop metaforic, scop ce se extinde dincolo de prezenta lor fizica. Similar, un lac in care apa este redata intunecat, poate simboliza misterul, in timp ce redarea reflexiei cerului albastru in apa lacului poate semnifica nemarginit sau introspectie, etc. Posibilitatile sunt infinite si limitate doar de imaginatia artistului.
7. Telul artei este calitatea, nu cantitatea
Cand cream arta fotografica, scopul este sa cream calitate, nu cantitate. O fotografie reusita poate trezi mai multe emotii decat un intreg teanc de fotografii documentare. Nimanui nu-i pasa ca dvs. ati facut in acest an 10 mii de fotografii, daca nici una nu exprima o emotie, un sentiment intr-un stil care este numai al dvs. Scopul nu este de a crea fotografii pentru agentiile de stock. Scopul este de a realiza fotografii de inalta calitate, care sa exprime cat mai pregnant viziunea dvs. Telul este de a crea capodopere: Mona Lisa, Hernandes, etc.
Cand cream arta, amploarea costurilor si a timpului consumat nu este importanta. Nu vom incerca sa facem economii la aparatura fotografica, la timpul necesar prelucrarii imaginilor si la viteza de imprimare. Arta este despre realizarea unor fotografii de cea mai buna calitate ne-o putem permite. Timpul consumat si costurile necesare nu trebuie sa fie o preocupare.
8. Arta este un produs de lux
Obiectele de lux sunt acelea pe care le achizitionam dupa ce ne-am satisfacut nevoile de baza. Nu putem crea sau cumpara si nu ne putem bucura de arta daca suntem flamanzi, nu putem sa ne platim chiria sau ratele si nu putem asigura alte nevoi de baza. Crearea de arta este o parte a implinirii de sine, este ultima treapta din piramida lui Maslow.
9. Valoarea unei opere de arta este mai mare cand este semnata de artist O fotografie semnata de Ansel Adams are o valoare mult mai mare decat una nesemnata. Acelasi lucru este valabil pentru orice pictura, sculptura, etc. Lucrarile semnate de autori au o valoare comerciala mai mare. Daca doriti sa oferiti cumparatorilor dvs. fotografii de cea mai mare valoare, trebuie sa le prelucrati, imprimati si semnati dvs. insiva. Pe de alta parte, colectionarii de arta sunt mai dispusi in a cumpara opere cu o valoare de revinzare cat mai mare.






PRIMII PASI, sa invatam sa devenim artisti fotografi....

1. Introducere
In prima parte a acestei serii am vazut in ce consta viziunea artistica. Totusi, nu este suficient sa stim ce ce este viziunea, ci trebuie sa o exprimam in lucrarile noastre fotografice. De aceea, in aceasta sectiune, ne vom ocupa despre ce inseamna sa cream fotografie de arta. Voi incheia cu o lista cu ceea ce eu consider ca ar fi cele mai importante aspecte ale fotografiei ca arta si cu un exemplu practic.
2. Arta poate fi creata si prin fotografie, ca si cu orice alt mediu
Arta se refera la crearea artei, nu la mediul folosit. Pictura, sculptura, desenul, dansul, arhitectura, muzica, etc, toate sunt medii considerate adecvate crearii artei. Dar acestea nu sunt singurele medii. Orice mediu poate fi folosit pentru a crea arta. Mediul este un mijloc de creatie, nu arta insasi.
3. Echipamentele nu creaza arta; artistul creaza arta
Fotografiile importante nu sunt create de camere scumpe, asa cum mancarurile rafinate nu sunt realizate de oale grozave, marile picturi nu sunt realizate de pensule scumpe, romanele bune cu stilouri speciale, marile sculturi du dalti deosebite si asa mai departe. Arta este creata de artisti. Atit!
Incepatorii sunt mai preocupati de echipamentul lor, si mai putin de procesul de creatie. Pe masura ce progreseaza, incep sa realizeze care este mai important: echipamentul sau procesul de creatie. Creatia nu poate fi cumparata de la magazin. Studiul si practica insa contribuie la dezvoltarea creativitatii.
4. Talentul si norocul nu creaza arta, doar studiul si practica
Arta este consecinta maiestriei. Maiestria trebuie desavarsita atat in aspectele tehnice cat si in cele artistice. Maiestria implica studiu si practica intelungate. 10.000 ore sunt considerate un timp minimal pentru a aceasta treapta, cel putina asa am observat in cazul meu. Asta inseamna 5 ani, cate 40 ore saptamanal, daca va dedicati integral fotografiei! Sau chiar mai mult de cinci ani daca sunteti fotograf part-time.
5. Arta este despre exprimarea si interpretarea personala, nu este documentare
Camera fotografica este un mijloc de documentare vizuala. Asadar, camera, singura, nu poate crea arta. Pentru a crea arta cu ajutorul unei camere fotografice inseamna a utiliza acest instrument pentru a ne exprima emotiile si gandurile, a ne exprima pe noi insine.
Camera foto inregistreaza informatii vizuale. Artistul creaza arta fotografica. Daca declansam incoace sau incolo, vom crea imagini documentare, realizate de camera foto. Pentru a realiza fotografia dorita de noi, trebuie sa modificam imaginea furnizata de camera. Cum modificam aceasta imagine reprezinta un aspect fundamental al stilului personal. In practica, aceasta modificare este numita interpretarea personala a unui subiect fotografic.
Pentru a realiza acestea, artistul foloseste licente artistice. Licentele artistice reprezinta libertatea de a reprezenta subiectul asa cum il vede fiecare artist, nu asa cum apare el celorlalti. Licentele artistice se sprijina atat pe aspecte tehnice cat si pe aspecte 












Dragii mei prieteni din toata lumea .....

 Dragii mei  prieteni  , din  toata  lumea, avem  google  translate, pentru  a  schimba  pareri , pentru  a  lasa  mesaje, pentru  a  ne  imprieteni  ,pentru  a-mi  lasa  link-urile  de  la  site-urile  voastre web...pentru  a  veni  si  eu  alaturi  de  voi, de   arta  voastra, de  lucrurile  frumoase  pe  care  le  faceti, pentru  a  incanta  ochiul  si  mondo.... va  astept  alaturi  de  mine  cu  pareri  si  mesaje....Mai  departe  cateva  fotografii care  au  sa  va  placa....Sunt  fotografii lucrate  in  programe  de  grafica....